سورة بقرہ ۔ آیہ 282 ب

گواہی

وَاسْتَشْهِدُوا۔۔۔  شَهِيدَيْنِ ۔۔۔ مِن ۔۔۔ رِّجَالِكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔   فَإِن ۔۔۔ لَّمْ يَكُونَا 
اور گواہ کرلو ۔۔۔ دو گواہ ۔۔۔ سے ۔۔ تمہارے مرد ۔۔ پس اگر ۔۔ نہ ہوں 
رَجُلَيْنِ ۔۔۔۔۔۔۔۔ فَرَجُلٌ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ وَامْرَأَتَانِ ۔۔۔۔۔۔۔۔ مِمَّن ۔۔۔۔۔۔۔ تَرْضَوْنَ ۔۔۔ مِنَ ۔۔۔ الشُّهَدَاءِ 
دو مرد ۔۔۔ پس ایک مرد ۔۔۔ اور دو عورتیں ۔۔۔ اس سے جو ۔۔ تم پسند کرو ۔۔۔ سے ۔۔۔۔۔ گواہ 
أَن ۔۔۔ تَضِلَّ ۔۔۔ إِحْدَاهُمَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فَتُذَكِّرَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ إِحْدَاهُمَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   الْأُخْرَى 
تاکہ اگر ۔۔۔ بھول جائے ۔۔۔ ایک ان دونوں میں سے  ۔۔۔ پس یاد کروائے ۔۔ ایک ان دونوں میں سے ۔۔۔ دوسری کو 
وَلَا يَأْبَ ۔۔۔ الشُّهَدَاءُ ۔۔۔۔ إِذَا ۔۔۔۔۔۔ ۔ مَا دُعُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  وَلَا تَسْأَمُوا 
اور نہ انکار کرے ۔۔۔ گواہ ۔۔۔ جب ۔۔ وہ بلائے جائیں ۔۔۔ اور نہ سُستی کرو 
أَن ۔۔۔۔۔۔۔۔ تَكْتُبُوهُ ۔۔۔ صَغِيرًا ۔۔۔ أَوْ ۔۔۔ كبِيرًا ۔۔۔ إِلَى ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  أَجَلِهِ 
یہ کہ ۔۔۔ تم لکھو اس کو ۔۔۔ چھوٹا ۔۔۔ یا ۔۔۔ بڑا ۔۔ تک ۔۔ اس کی میعاد 

وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِن رِّجَالِكُمْ فَإِن لَّمْ يَكُونَا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَامْرَأَتَانِ مِمَّن تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَدَاءِ أَن تَضِلَّ إِحْدَاهُمَا فَتُذَكِّرَ إِحْدَاهُمَا الْأُخْرَى وَلَا يَأْبَ الشُّهَدَاءُ إِذَا مَا دُعُوا وَلَا تَسْأَمُوا أَن تَكْتُبُوهُ صَغِيرًا أَوْ كبِيرًا إِلَى أَجَلِهِ 

اور اپنے مردوں میں سے دو گواہ کرو پھر اگر دو مرد نہ ہوں تو ایک مرد اور دو عورتیں جن کو تم گواہی میں پسند کرتے ہو تاکہ ان میں سے اگر ایک بھول جائے تو دوسری اسے یاد دلا دے اور انکار نہ کریں گواہ جب وہ بلائے جائیں اور اس کے لکھنے سے کاہلی نہ کرو خواہ معاملہ چھوٹا ہو یا بڑا اس کی میعاد تک 

یہ آیت جو پچھلے سبق سے شروع ہے اس سورت بلکہ قرآن مجید کی سب سے بڑی آیت ہے ۔ 
اس میں لین دین کے اندر لکھت پڑھت کرنے ، گواہی دینے اور رہن وغیرہ کے تفصیلی احکام موجود ہیں ۔ آیت کے ابتدائی حصے میں یہ ذکر تھا کہ ادھار کو ضرور تحریر میں لے آیا کرو ۔ اگر خود نہ لکھ سکو تو کسی سے لکھوا لو ۔ خود نہ لکھوا سکو تو وارث کا فرض ہے کہ وہ لکھوا دے ۔ 
اب یہ ارشاد ہے کہ لکھت پڑھت کے علاوہ دو گواہ بھی کر لیا کرو ۔ اگر دو مرد موجود نہ ہوں تو ایک مرد اور دو عورتیں گواہ ٹہرا لو ۔ تاکہ اگر ایک عورت بھول جائے تو دوسری اسے یاد دلا  دے ۔ ساتھ ہی گواہوں کو حکم ہوا کہ وہ گواہی کے لیے بلانے پر پس  وپیش نہ کیا کریں کہ یہ گناہ ہے ۔ 
معاملات کو تحریر میں لانے کے بارے میں دوبارہ تاکید کی گئی ہے کہ سودا تھوڑا ہو یا زیادہ ۔ قرض چھوٹا ہو یا بھاری لکھنے میں سُستی نہ کرو ۔ اور حقیقت بھی یہی ہے کہ معاملات کی درستی اور انصاف کے تقاضے اس کے بغیر پورے نہیں ہو سکتے ۔ 

درس قرآن ۔۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 

کوئی تبصرے نہیں:

حالیہ اشاعتیں

مقوقس شاہ مصر کے نام نبی کریم صلی الله علیہ وسلم کا خط

سیرت النبی کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم..قسط 202 2.. "مقوقس" _ شاہ ِ مصر کے نام خط.. نبی صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے ایک گرامی ...

پسندیدہ تحریریں