نظرانداز کرکے مرکزی مواد پر جائیں

سورة بقرہ ۔ 282 جیم

*گواہی کے احکام*

ذَلِكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔  أَقْسَطُ ۔۔۔ عِندَ ۔۔۔ اللَّهِ ۔۔۔۔۔۔۔ وَأَقْوَمُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   لِلشَّهَادَةِ 
یہ ۔۔۔ زیادہ انصاف ۔۔۔ پاس ۔۔ الله ۔۔ اور زیادہ درست ۔۔۔ گواہی کے لیے 
وَأَدْنَى ۔۔۔۔۔۔۔۔  أَلَّا تَرْتَابُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  إِلَّا ۔۔۔ أَن ۔۔۔ تَكُونَ ۔۔۔ تِجَارَةً 
اور نزدیک ۔۔ یہ کہ نہ تم شبہ میں پڑو ۔۔ مگر ۔۔ یہ کہ ۔۔۔ ہو ۔۔ تجارت 
حَاضِرَةً ۔۔۔ تُدِيرُونَهَا ۔۔۔۔۔۔۔۔  بَيْنَكُمْ ۔۔۔ فَلَيْسَ ۔۔۔ عَلَيْكُمْ ۔۔۔ جُنَاحٌ 
نقد  ۔۔۔ لیتے دیتے رہو ۔۔۔ آپس میں ۔۔۔ پس نہیں ۔۔۔ تم پر ۔۔ گناہ 
أَلَّا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   تَكْتُبُوهَا ۔۔۔۔۔۔۔۔ وَأَشْهِدُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ إِذَا تَبَايَعْتُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   وَلَا يُضَارَّ 
یہ کہ نہ ۔۔۔ تم لکھو اس کو ۔۔۔ اور گواہ بناؤ ۔۔۔ جب تم سودا کرو ۔۔۔ اور نہ نقصان کرے 
كَاتِبٌ ۔۔۔ وَلَا شَهِيدٌ ۔۔۔۔۔۔۔  وَإِن تَفْعَلُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فَإِنَّهُ ۔۔۔۔۔۔۔ فُسُوقٌ 
لکھنے والا ۔۔۔ اور نہ گواہ ۔۔۔ اور تم ایسا کرو گے ۔۔۔ پس بے شک یہ ۔۔۔ گناہ 
بِكُمْ ۔۔۔ وَاتَّقُوا ۔۔۔ اللَّهَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   وَيُعَلِّمُكُمُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔    اللَّهُ 
تم میں ۔۔۔ اور ڈرو ۔۔ الله ۔۔ اور وہ تمہیں سکھاتا ہے ۔۔۔ الله تعالی 
وَاللَّهُ ۔۔۔ بِكُلِّ ۔۔۔ شَيْءٍ ۔۔۔ عَلِيمٌ 2️⃣8️⃣2️⃣
اور الله ۔۔ ہر ۔۔ چیز ۔۔۔ جانتا ہے 

ذَلِكُمْ أَقْسَطُ عِندَ اللَّهِ وَأَقْوَمُ لِلشَّهَادَةِ وَأَدْنَى أَلَّا تَرْتَابُوا إِلَّا أَن تَكُونَ تِجَارَةً حَاضِرَةً تُدِيرُونَهَا بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَلَّا تَكْتُبُوهَا وَأَشْهِدُوا إِذَا تَبَايَعْتُمْ وَلَا يُضَارَّ كَاتِبٌ وَلَا شَهِيدٌ وَإِن تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 2️⃣8️⃣2️⃣

اس میں الله کے نزدیک ہے پورا انصاف اور گواہی کو بہت درست رکھنے والا اور قریب ہے کہ شبہ میں نہ پڑو مگر یہ کہ سودا ہو ہاتھوں ہاتھ آپس میں اسے لیتے دیتے رہو تو تم پر کچھ گناہ نہیں اگر اسے نہ لکھو اور جب تم سودا کرو تو گواہ کرلیا کرو  اور نہ لکھنے والا نقصان کرے اور نہ گواہ اور اگر ایسا کرو تو یہ تمہارے اندر گناہ کی بات ہے اور الله سے ڈرتے رہو اور الله تمہیں سکھلاتا ہے اور الله تعالی ہر ایک چیز کو جانتا ہے ۔

آَقْسَطُ ( زیادہ انصاف) ۔ قِسْط سے نکلا ہے ۔ اس کے معنٰی ہیں انصاف ۔ اسی سے لفظ " مُقْسِطٌ " ہے ۔ جو الله تعالی کا اسم صفت ہے ۔ انصاف کرنے والا 
اَقْوَمُ ( زیادہ وسعت رکھنے والا ) ۔ قِیَامٌ۔ قَوّامٌ ۔ قَیّمٌ  وغیرہ لفظ اسی مادے سے نکلے ہیں ۔ اَقْوَمُ۔ کے معنی ہیں سب سے زیادہ اور بہتر طور پر درست رکھنے والا 
تِجَارَۃٌ حَاضِرَةٌ۔ ( ہاتھوں ہاتھ سودا ) ایسی تجارت جو دست بدست ہو ۔ یعنی ادھار اور وعدوں پر نہ ہو بلکہ اسی وقت پیسے دے کر چیز لے لی جائے ۔ 
یہ آیت گذشتہ دو سبق سے مسلسل چل رہی ہے اور لین دین کو لکھ لینے اور گواہ بنا لینے  کے بارے میں ہدایات جاری ہیں ۔ اس آخری حصے میں ارشاد ہوا ہے کہ لکھت پڑھت کر لینے سے شک و شبہ اور مغالطہ پیدا نہیں ہو گا ۔ البتہ نقد سودے میں اس کی ضرورت نہیں ۔ اسی طرح گواہوں پر اور کاتب پر لازم ہے کہ وہ بھی انصاف سے کام لیں۔ نقصان پہنچانے کی کوشش نہ کریں ۔ ورنہ وہ گناہ کے مرتکب ہوں گے ۔ 

درس قرآن ۔۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 

تبصرے

اس بلاگ سے مقبول پوسٹس

تعوُّذ۔ ۔۔۔۔۔ اَعُوذُ بِالله مِنَ الشَّیطٰنِ الَّرجِیمِ

     اَعُوْذُ ۔                بِاللهِ  ۔ ُ     مِنَ ۔ الشَّیْطٰنِ ۔ الرَّجِیْمِ      میں پناہ مانگتا / مانگتی ہوں ۔  الله تعالٰی کی ۔ سے ۔ شیطان ۔ مردود       اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطٰنِ الَّجِیْمِ  میں الله تعالٰی کی پناہ مانگتا / مانگتی ہوں شیطان مردود سے اللہ تعالٰی کی مخلوقات میں سے ایک مخلوق وہ بھی ہے جسےشیطان کہتے ہیں ۔ وہ آگ سے پیدا کیا گیا ہے ۔ جب فرشتوں اور آدم علیہ السلام کا مقابلہ ہوا ۔ اور حضرت آدم علیہ السلام اس امتحان میں کامیاب ہو گئے ۔ تو الله تعالٰی نے فرشتوں کو حکم دیاکہ وہ سب کے سب آدم علیہ السلام کے آگے جھک جائیں ۔ چنانچہ اُن سب نے انہیں سجدہ کیا۔ مگر شیطان نے سجدہ کرنے سے انکار کر دیا ۔ اس لئے کہ اسکے اندر تکبّر کی بیماری تھی۔ جب اس سے جواب طلبی کی گئی تو اس نے کہا مجھے آگ سے پیدا کیا گیا ہے اور آدم کو مٹی سے اس لئے میں اس سے بہتر ہوں ۔ آگ مٹی کے آگے کیسے جھک سکتی ہے ؟ شیطان کو اسی تکبّر کی بنا پر ہمیشہ کے لئے مردود قرار دے دیا گیا اور قیامت ت...

سورۃ بقرہ تعارف ۔۔۔۔۔۔

🌼🌺. سورۃ البقرہ  🌺🌼 اس سورت کا نام سورۃ بقرہ ہے ۔ اور اسی نام سے حدیث مبارکہ میں اور آثار صحابہ میں اس کا ذکر موجود ہے ۔ بقرہ کے معنی گائے کے ہیں ۔ کیونکہ اس سورۃ میں گائے کا ایک واقعہ بھی  بیان کیا گیا ہے اس لئے اس کو سورۃ بقرہ کہتے ہیں ۔ سورۃ بقرہ قرآن مجید کی سب سے بڑی سورۃ ہے ۔ آیات کی تعداد 286 ہے ۔ اور کلمات  6221  ہیں ۔اور حروف  25500 ہیں  یہ سورۃ مبارکہ مدنی ہے ۔ یعنی ہجرتِ مدینہ طیبہ کے بعد نازل ہوئی ۔ مدینہ طیبہ میں نازل ہونی شروع ہوئی ۔ اور مختلف زمانوں میں مختلف آیات نازل ہوئیں ۔ یہاں تک کہ " ربا " یعنی سود کے متعلق جو آیات ہیں ۔ وہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم کی آخری عمر میں فتح مکہ کے بعد نازل ہوئیں ۔ اور اس کی ایک آیت  " وَ اتَّقُوْا یَوْماً تُرجَعُونَ فِیہِ اِلَی اللهِ "آیہ  281  تو قران مجید کی بالکل آخری آیت ہے جو 10 ہجری میں 10  ذی الحجہ کو منٰی کے مقام پر نازل ہوئی ۔ ۔ جبکہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم حجۃ الوداع کے فرائض ادا کرنے میں مشغول تھے ۔ ۔ اور اس کے اسی نوّے دن بعد آپ صلی الله علیہ وسلم کا وصال ہوا ۔ اور وحی ا...

*بنی اسرائیل کی فضیلت*

يَا۔۔۔۔۔۔  بَنِي إِسْرَائِيلَ ۔۔۔۔۔۔        اذْكُرُوا    ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔    نِعْمَتِيَ ۔۔۔۔۔۔۔۔  ۔ الَّتِي    اے  ۔ اولاد اسرائیل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تم یاد کرو ۔۔۔۔۔۔۔ میری نعمتوں کو ۔۔۔۔ وہ جو  أَنْعَمْتُ    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عَلَيْكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   ۔ وَأَنِّي ۔۔۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ فَضَّلْتُكُمْ        میں نے انعام کیں ۔ تم پر ۔ اور بے شک میں نے ۔۔۔۔۔۔۔فضیلت دی تم کو   عَلَى     ۔    الْعَالَمِينَ۔  4️⃣7️⃣ پر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔  تمام جہان  يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ.   4️⃣7️⃣ اے بنی اسرائیل میرے وہ احسان یاد کرو  جو میں نے تم پر کئے اور یہ کہ میں نے تمہیں تمام عالم پر بڑائی دی ۔  فَضَّلْتُکُم۔ ( تمہیں بڑائی دی ) ۔ یہ لفظ فضل سے نکلا ہے ۔ جس کے معنی ہیں بڑائی ۔ تمام عالم پر فضیلت دینے کا مطلب یہ ہے کہ بنی اسرائیل تمام فِرقوں سے افضل رہے اور کوئی ان کا ہم پلہ نہ تھا...