سورة بقرہ آیة 271 -272

خیرات کیسے کی جائے

وَمَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔   أَنفَقْتُم ۔۔۔  مِّن ۔۔۔ نَّفَقَةٍ ۔۔۔ أَوْ ۔۔۔۔۔۔۔۔  نَذَرْتُم 
اور جو ۔۔۔ تم خرچ کرو گے ۔۔۔ سے ۔۔ خرچ ۔۔ یا ۔۔ منت دو تم 
مِّن ۔۔۔۔۔۔  نَّذْرٍ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔   فَإِنَّ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  اللَّهَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   يَعْلَمُهُ 
سے ۔۔ کوئی منت ۔۔۔ پس بے شک ۔۔ اللہ تعالی ۔۔۔ جانتا ہے اس کو 
وَمَا ۔۔۔ لِلظَّالِمِينَ ۔۔۔ مِنْ ۔۔۔ أَنصَارٍ 2️⃣7️⃣0️⃣
اور نہیں ۔۔ ظالموں کے لیے ۔۔۔ سے ۔۔۔ مددگار 

إِن ۔۔۔ تُبْدُوا ۔۔۔ الصَّدَقَاتِ ۔۔۔۔۔۔۔۔  فَنِعِمَّا ۔۔۔۔۔۔۔۔  هِيَ 
اگر ۔۔۔ تم ظاہر کرو ۔۔۔ صدقات ۔۔۔ پس اچھی بات ہے ۔۔۔ یہ 
وَإِن ۔۔۔۔۔۔۔۔  تُخْفُوهَا ۔۔۔۔۔۔۔۔  وَتُؤْتُوهَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔   الْفُقَرَاءَ 
اور اگر ۔۔۔ تم چھپاؤ ان کو ۔۔۔ اور تم دے دو ان کو ۔۔۔ فقراء 
فَهُوَ ۔۔۔ خَيْرٌ ۔۔۔۔۔۔۔۔   لَّكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   وَيُكَفِّرُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔   عَنكُم ۔۔۔ مِّن 
پس وہ ۔۔۔ بہتر ۔۔۔ تمہارے لیے ۔۔۔ اور وہ دور کردے گا ۔۔۔ تم سے ۔۔۔ سے 
سَيِّئَاتِكُمْ ۔۔۔ وَاللَّهُ ۔۔۔ بِمَا ۔۔۔ تَعْمَلُونَ ۔۔۔۔ خَبِيرٌ 2️⃣7️⃣1️⃣
برائیاں تمہاری ۔۔۔ اور الله ۔۔۔ اس سے جو ۔۔ تم کرتے ہو ۔۔۔ خبردار ہے 

وَمَا أَنفَقْتُم مِّن نَّفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُم مِّن نَّذْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ 2️⃣7️⃣0️⃣

اور تم جو خیرات تقسیم کرو گے یا کوئی منت قبول کرو گے تو بے شک الله تعالی کو سب معلوم ہے اور ظالموں کا کوئی مددگار نہیں ۔ 

إِن تُبْدُوا الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَيُكَفِّرُ عَنكُم مِّن سَيِّئَاتِكُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 2️⃣7️⃣1️⃣

اگر خیرات ظاہر کرکے دو تو کیا ہی اچھی بات ہے اور اگر اسے چھپاؤ اور دو فقیروں کو تو وہ تمہارے حق میں بہتر ہے  اور وہ تمہارے گناہ دور کردے گا اور الله تمہارے کاموں سے خوب خبردار ہے ۔

نَذْرٍ ( منت ) ۔ فقہ میں اس کی تعریف یہ کی گئی ہے کہ کسی مراد کے پورے ہونے پر اپنے اوپر کوئی چیز لازم کر لینا جو واجب نہ ہو ۔ ایک مرتبہ نذر مان لینے کے بعد اس کو پورا کرنا واجب اور ضروری ہوجاتا ہے ۔ 
اَلْفُقَرَآءُ ( فقیروں ، حاجتمندوں ) ۔ اس کی واحد فقیر ہے ۔ جس کے معنی ضرورتمند اور حاجتمند ہوتے ہیں ۔ اردو میں عام طور پر الله والے درویش کو اور گداگر ( مانگنے والے ) دونوں کو فقیر کہا جاتا ہے ۔ قرآن مجید میں ایسے محتاج کو لفظ فقیر سے تعبیر کیا جاتا ہے جس کے اسباب معیشت بند ہو گئے ہوں ۔ یعنی اس پر غربت چھا گئی ہو ۔ 
اس آیت میں یہ بیان کیا گیا ہے کہ ہم جو کچھ بھی الله سبحانہ وتعالی کی راہ میں خرچ کریں ۔ یا نذر مانیں وہ سب کچھ الله تعالی کی نگاہ میں ہے ۔ ناجائز کام کی نیت رکھنا ، ناجائز جگہ نذر ماننا یا ناجائز موقع پر خرچ کرنے کا ارادہ رکھنا اپنے اوپر ظلم کرنا ہے ۔ اور ایسے شخص کا کوئی حامی اور مددگار نہ ہوگا ۔ اور نہ اس کا کام الله تعالی کے ہاں مقبول ہوگا ۔ 
اس سبق کی دوسری آیت میں الله تعالی نے فرمایا ہے کہ تم صدقات و خیرات خواہ چھپا کر دو یا ظاہر کرو ۔ الله تعالی پوری طرح سے اس سے آگاہ ہے ۔ اگر یہ خوف ہوکہ لوگ ریاکاری اور دکھلاوا سمجھیں گے تو نیکی چھپا کر کیا کرو ۔ اور اگر یہ خیال ہو کہ لوگوں کو بھی ترغیب دی جائے تو سب کے سامنے دو ۔ بہر حال نیکی کا قبول ہونا نیت پر موقوف ہے ۔ چھپا کر اس لیے خرچ کرنا کہ لینے والے کو شرم محسوس نہ ہو ۔ یا ظاہر طور پر اس لیے خرچ کرنا کہ اوروں کو بھی شوق ہو ۔ دونوں بہتر ہیں ۔ لیکن ہر لحاظ سے موقع اور 
مصلحت کا لحاظ اور نیت کی درستی ضروری ہے ۔ 

درس قرآن ۔۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 

کوئی تبصرے نہیں:

حالیہ اشاعتیں

مقوقس شاہ مصر کے نام نبی کریم صلی الله علیہ وسلم کا خط

سیرت النبی کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم..قسط 202 2.. "مقوقس" _ شاہ ِ مصر کے نام خط.. نبی صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے ایک گرامی ...

پسندیدہ تحریریں