نظرانداز کرکے مرکزی مواد پر جائیں

*آیات کی تنسیخ*

مَا ۔۔۔۔۔۔۔  نَنسَخْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مِنْ آيَةٍ ۔۔۔۔۔ أَوْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ نُنسِهَا
جو ۔۔۔ ہم منسوخ کر دیتے ہیں ۔۔۔ آیت سے ۔۔۔ یا ۔۔ ہم بُھلا دیتے ہیں 
 نَأْتِ ۔۔۔۔۔۔۔ بِخَيْرٍ ۔۔۔۔۔ مِّنْهَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ أَوْ مِثْلِهَا 
ہم لے آتے ہیں ۔۔۔ بہتر ۔۔۔ اس سے ۔۔۔ یا اس جیسا 
أَلَمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تَعْلَمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ أَنَّ ۔۔۔۔۔۔۔  اللَّهَ ۔۔۔۔ عَلَى 
کیا نہیں ۔۔۔ تم جانتے ۔۔۔ بے شک ۔۔۔ الله تعالی  ۔۔۔ پر 
كُلِّ ۔۔۔ شَيْءٍ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ قَدِيرٌ۔ 1️⃣0️⃣6️⃣
ہر ۔۔۔ چیز ۔۔ قدرت رکھنے والا ہے 
أَلَمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تَعْلَمْ ۔۔۔۔۔۔ أَنَّ ۔۔۔۔۔۔۔ اللَّهَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ لَهُ
کیا نہیں ۔۔۔ تم جانتے ۔۔ بے شک ۔۔ الله تعالی ۔۔۔ اس کے لئے 
مُلْكُ ۔۔۔ ۔ السَّمَاوَاتِ ۔۔۔ وَالْأَرْضِ ۔۔۔۔۔ ۔۔۔ وَمَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ لَكُم
بادشاہی ۔۔۔ آسمانوں ۔۔۔ اور زمین ۔۔۔ اور نہیں ۔۔۔ تمہارے لئے 
مِّن ۔۔ دُونِ ۔۔۔ اللَّهِ ۔۔۔ مِن ۔۔۔ وَلِيٍّ ۔۔۔ وَلَا ۔۔۔نَصِيرٍ.   1️⃣0️⃣7️⃣
سے ۔۔۔ سوا ۔۔ الله تعالی ۔۔۔ دوست ۔۔ اور نہ مددگار 

مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.   1️⃣0️⃣6️⃣
ہم جو آیات منسوخ کر دیتے ہیں یا بُھلا دیتے ہیں ۔ تو اس سے بہتر یا اس کے برابر بھیج دیتے ہیں  کیا تمہیں معلوم نہیں کہ الله تعالی ہر چیز پر قادر ہے ۔

أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. 1️⃣0️⃣7️⃣
کیا تمہیں معلوم نہیں کہ  آسمانوں اور زمین کی سلطنت الله تعالی ہی کے لئے ہے اور تمہارے لئے الله تعالی کے سوا کوئی حمایتی ہے نہ کوئی مددگار 

مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَۃٍ ۔ ( جو آیت ہم منسوخ کرتے ہیں ) ۔ اس جملے میں دو لفظ قابل غور ہیں ۔ ایک آیت دوسرے نسخ ( بدلنا ) ۔ آیت کے لفظی معنی نشانی کے ہیں ۔ اور اس سے مراد کئی چیزیں لی جاتی ہیں  مثلا معجزہ  جو الله تعالی کی قدرت اور نبی کی نبوت کا نشان ہوتا ہے ۔ حکم الٰہی اور قرآن حکیم کی آئتیں ( گول گول  نشان وغیرہ ) ۔
نَنْسَخ ( ہم منسوخ کرتے ہیں ) ۔ یعنی ایک حکم کی جگہ دوسرا حکم دیتے ہیں ۔ پہلے حکم کو ختم کرکے دوسرا حکم جاری کرتے ہیں ۔ جہاں تک معجزےکے بدلنے  کا تعلق ہے تو یہ عام بات ہے کہ ایک معجزے کو منسوخ کرکے دوسرا معجزہ الله تعالی دے سکتا ہے ۔ جسے وہ بدلے ہوئے زمانے کے مطابق پہلے سے زیادہ موزوں سمجھتا ہو ۔
 جہاں تک دوسرے معنی کا تعلق ہے اس میں مزید دو باتیں نکلتی ہیں 
ایک تو پہلی آسمانی کتابوں کی آیات ۔۔۔ اور دوسرے خود قرآن مجید کی آیات 
سابقہ آسمانی کتابوں کا قرآن مجید کے آجانے کے بعد منسوخ ہو جانا تو بالکل کُھلی ہوئی بات ہے ۔
قرآن مجید کی آیات پر گول گول نشانات بعد کے زمانے میں لگائے گئے ۔ شروع میں یہ نشان موجود نہ تھے ۔ لہذا ان کے منسوخ ہونے کا سوال ہی پیدا نہیں ہوتا ۔ بلکہ صحیح قول یہی معلوم ہوتا ہے کہ آیات کے منسوخ ہونے مراد یہ ہے کہ الله تعالی کے پہلے احکام اور قدیم کتابوں کی جگہ نئےاور جدید  احکام آگئے ۔ اور یہ احکام پہلے حکموں کو منسوخ کرتے ہیں ۔
یہ بھی یہودیوں کا طعنہ تھا کہ وہ مسلمانوں سے کہتے کہ تمہاری کتاب میں بعض آیات کا حکم منسوخ ہو جاتا ہے ۔ اگر یہ کتاب الله تعالی کی طرف سے ہوتی تو جس عیب کی وجہ سے اب حکم منسوخ ہوا ۔ کیا الله تعالی کو اس خرابی کا علم پہلے سے نہ تھا ۔ 
الله جل جلالہ نے فرمایا کہ خرابی یا عیب نہ پہلی بات میں تھا نہ پچھلی میں   ۔ لیکن حاکم مناسب وقت دیکھ کر جو چاہے حکم کرے ۔ اُس وقت وہ حکم مناسب تھا اور اب دوسرا حکم مناسب ہے ۔ 
الله جل شانہ کی قدرت اور ملکیت و حاکمیت سب پر ہے ۔ اپنے بندوں کے لئے اعلٰی درجہ کی مہربانی اور عنایت ، نیک و صالح اعمال پر بہترین اجر و منافع اس کے سوا اور کس کے پاس ہو سکتا ہے ۔ الله تعالی کے سوا کون ہے جو اپنے بندوں کا بہترین دوست اور مددگار و خیر خواہ ہوسکتا ہے ۔ بے شک الله جل شانہ ہر چیز پر قدرت رکھتا ہے ۔
درس قرآن ۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 
تفسیر عثمانی 

تبصرے

اس بلاگ سے مقبول پوسٹس

تعوُّذ۔ ۔۔۔۔۔ اَعُوذُ بِالله مِنَ الشَّیطٰنِ الَّرجِیمِ

     اَعُوْذُ ۔                بِاللهِ  ۔ ُ     مِنَ ۔ الشَّیْطٰنِ ۔ الرَّجِیْمِ      میں پناہ مانگتا / مانگتی ہوں ۔  الله تعالٰی کی ۔ سے ۔ شیطان ۔ مردود       اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطٰنِ الَّجِیْمِ  میں الله تعالٰی کی پناہ مانگتا / مانگتی ہوں شیطان مردود سے اللہ تعالٰی کی مخلوقات میں سے ایک مخلوق وہ بھی ہے جسےشیطان کہتے ہیں ۔ وہ آگ سے پیدا کیا گیا ہے ۔ جب فرشتوں اور آدم علیہ السلام کا مقابلہ ہوا ۔ اور حضرت آدم علیہ السلام اس امتحان میں کامیاب ہو گئے ۔ تو الله تعالٰی نے فرشتوں کو حکم دیاکہ وہ سب کے سب آدم علیہ السلام کے آگے جھک جائیں ۔ چنانچہ اُن سب نے انہیں سجدہ کیا۔ مگر شیطان نے سجدہ کرنے سے انکار کر دیا ۔ اس لئے کہ اسکے اندر تکبّر کی بیماری تھی۔ جب اس سے جواب طلبی کی گئی تو اس نے کہا مجھے آگ سے پیدا کیا گیا ہے اور آدم کو مٹی سے اس لئے میں اس سے بہتر ہوں ۔ آگ مٹی کے آگے کیسے جھک سکتی ہے ؟ شیطان کو اسی تکبّر کی بنا پر ہمیشہ کے لئے مردود قرار دے دیا گیا اور قیامت ت...

سورۃ بقرہ تعارف ۔۔۔۔۔۔

🌼🌺. سورۃ البقرہ  🌺🌼 اس سورت کا نام سورۃ بقرہ ہے ۔ اور اسی نام سے حدیث مبارکہ میں اور آثار صحابہ میں اس کا ذکر موجود ہے ۔ بقرہ کے معنی گائے کے ہیں ۔ کیونکہ اس سورۃ میں گائے کا ایک واقعہ بھی  بیان کیا گیا ہے اس لئے اس کو سورۃ بقرہ کہتے ہیں ۔ سورۃ بقرہ قرآن مجید کی سب سے بڑی سورۃ ہے ۔ آیات کی تعداد 286 ہے ۔ اور کلمات  6221  ہیں ۔اور حروف  25500 ہیں  یہ سورۃ مبارکہ مدنی ہے ۔ یعنی ہجرتِ مدینہ طیبہ کے بعد نازل ہوئی ۔ مدینہ طیبہ میں نازل ہونی شروع ہوئی ۔ اور مختلف زمانوں میں مختلف آیات نازل ہوئیں ۔ یہاں تک کہ " ربا " یعنی سود کے متعلق جو آیات ہیں ۔ وہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم کی آخری عمر میں فتح مکہ کے بعد نازل ہوئیں ۔ اور اس کی ایک آیت  " وَ اتَّقُوْا یَوْماً تُرجَعُونَ فِیہِ اِلَی اللهِ "آیہ  281  تو قران مجید کی بالکل آخری آیت ہے جو 10 ہجری میں 10  ذی الحجہ کو منٰی کے مقام پر نازل ہوئی ۔ ۔ جبکہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم حجۃ الوداع کے فرائض ادا کرنے میں مشغول تھے ۔ ۔ اور اس کے اسی نوّے دن بعد آپ صلی الله علیہ وسلم کا وصال ہوا ۔ اور وحی ا...

*بنی اسرائیل کی فضیلت*

يَا۔۔۔۔۔۔  بَنِي إِسْرَائِيلَ ۔۔۔۔۔۔        اذْكُرُوا    ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔    نِعْمَتِيَ ۔۔۔۔۔۔۔۔  ۔ الَّتِي    اے  ۔ اولاد اسرائیل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تم یاد کرو ۔۔۔۔۔۔۔ میری نعمتوں کو ۔۔۔۔ وہ جو  أَنْعَمْتُ    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عَلَيْكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   ۔ وَأَنِّي ۔۔۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ فَضَّلْتُكُمْ        میں نے انعام کیں ۔ تم پر ۔ اور بے شک میں نے ۔۔۔۔۔۔۔فضیلت دی تم کو   عَلَى     ۔    الْعَالَمِينَ۔  4️⃣7️⃣ پر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔  تمام جہان  يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ.   4️⃣7️⃣ اے بنی اسرائیل میرے وہ احسان یاد کرو  جو میں نے تم پر کئے اور یہ کہ میں نے تمہیں تمام عالم پر بڑائی دی ۔  فَضَّلْتُکُم۔ ( تمہیں بڑائی دی ) ۔ یہ لفظ فضل سے نکلا ہے ۔ جس کے معنی ہیں بڑائی ۔ تمام عالم پر فضیلت دینے کا مطلب یہ ہے کہ بنی اسرائیل تمام فِرقوں سے افضل رہے اور کوئی ان کا ہم پلہ نہ تھا...