نظرانداز کرکے مرکزی مواد پر جائیں

*گھاٹے والا سودا*

وَمَا ۔۔۔۔ هُم ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ بِضَارِّينَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ بِهِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔مِنْ أَحَدٍ 
اور نہیں ۔۔۔ وہ ۔۔ نقصان پہنچانے والے ۔۔۔ اس سے ۔۔۔ کسی ایک کو 
إِلَّا ۔۔ ۔۔بِإِذْنِ ۔۔۔اللَّهِ ۔۔۔۔ ۔۔۔ وَيَتَعَلَّمُونَ ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔۔ مَا 
مگر ۔۔۔ حکم ۔۔۔ الله ۔۔۔ اور وہ سیکھتے تھے ۔۔۔ جو 
يَضُرُّهُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔ وَلَا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  يَنفَعُهُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔وَلَقَدْ
نقصان پہنچاتا تھا اُن کو ۔۔۔ اور نہیں ۔۔۔ وہ نفع دیتا تھا اُن کو ۔۔۔ اور البتہ تحقیق 
عَلِمُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ لَمَنِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔ اشْتَرَاهُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ مَا لَهُ
جان لیا انہوں نے ۔۔۔ جس شخص نے ۔۔۔ اختیار کیا اس کو ۔۔۔ نہیں ہے اس کے لئے 
فِي الْآخِرَةِ ۔۔۔۔ مِنْ ۔۔۔۔۔ خَلَاقٍ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ وَلَبِئْسَ
آخرت میں ۔۔۔ سے ۔۔۔ حصہ ۔۔۔ اور البتہ بُرا ہے 
مَا ۔۔۔۔۔۔۔ ۔ شَرَوْا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔ بِهِ ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔  أَنفُسَهُمْ
جو ۔۔۔ بیچا انہوں نے ۔۔۔ بدلے اس کے ۔۔۔ اپنی جانوں کو 
لَوْ ۔۔  كَانُوا ۔۔  يَعْلَمُونَ.  1️⃣0️⃣2️⃣
کاش ۔۔۔ وہ ہوتے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ وہ جانتے 
وَلَوْ ۔۔۔۔۔ ۔۔ أَنَّهُمْ ۔۔۔۔۔۔ ۔۔ آمَنُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ وَاتَّقَوْا
اور اگر ۔۔۔ بے شک وہ ۔۔۔ ایمان لاتے ۔۔۔ اور ڈرتے 
لَمَثُوبَةٌ ۔۔۔ ۔۔۔ مِّنْ ۔۔۔۔۔ ۔۔ عِندِ اللَّهِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ خَيْرٌ
تو ٹھکانہ ہوتا ۔۔۔ سے ۔۔ الله تعالی کے پاس ۔۔۔ بہتر 
لَّوْ ۔۔۔ كَانُوا ۔۔۔ يَعْلَمُونَ.  1️⃣0️⃣3️⃣
کاش ۔۔ وہ ہوتے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔ وہ جانتے 


وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ۔ 1️⃣0️⃣2️⃣
وَلَوْ أَنَّهُمْ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَمَثُوبَةٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ خَيْرٌ لَّوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ.  1️⃣0️⃣3️⃣

اور وہ اس سے کسی کا نقصان نہیں کر سکتے الله تعالی کے حکم کے بغیر اور وہ وہ چیز سیکھتے ہیں جو ان کونقصان پہنچاتی ہے اور ان کو فائدہ نہیں دیتی  اور تحقیق وہ خوب جان چکے ہیں کہ جس نے یہ اختیار کیا اس کے لئے آخرت میں کچھ حصہ نہیں اور جس کے بدلے انہوں نے اپنے آپ کو بیچا   وہ بہت بُری ہے کاش ان کو سمجھ ہوتی 
اور اگر وہ ایمان لاتے اور تقوٰی اختیار کرتے تو الله تعالی کے پاس بہتر بدلہ پاتے ۔ کاش کہ وہ جانتے 

آیت کے اس حصے میں الله تعالی نے جادو اور سفلی عملیات کی اصل حقیقت کھول کر بیان کر دی ہے ۔ اور اس کا انجام بھی بتایا ہے ۔ اگرچہ وہ دوسروں کے نقصان کے لئے جادو کرتے تھے ۔ لیکن الله جل شانہ فرماتا ہے کہ وہ ہمارے حکم کے بغیر کسی کو بھی نقصان نہیں پہنچا سکتے ۔ بلکہ اس سے خود ان ہی کا نقصان ہوتا ہے ۔ ان بُرے اعمال میں پھنس کر وہ اپنی آخرت برباد کر رہے ہیں ۔ ممکن ہے وہ دنیا کے کچھ عارضی فائدے حاصل کر لیں ۔ لیکن آخرت میں ان کے لئے کوئی نعمت نہیں ۔ 
یہودی اپنا دین اور کتاب کا علم چھوڑ کر جادو ٹونے اور سحر کے پیچھے لگ گئے ۔ یہ جادو لوگوں میں دو طریقوں سے پھیلا ۔ 
اول ۔۔ تو یہ کہ حضرت سلیمان علیہ السلام کے زمانے میں کیونکہ جنّات اور انسان اکٹھے رہتے تھے تو انسانوں نے شیطان جنوں سے جادو سیکھا ۔ اور اس کی نسبت حضرت سلیمان علیہ السلام کی طرف کر دی کہ  ہمیں تو جادو کا علم حضرت سلیمان سے حاصل ہوا ہے کیونکہ ان کی انسانوں اور جنّوں پر حکومت اسی جادو کی وجہ سے تھی ۔ 
تو الله جل شانہ نے فرما دیا کہ  یہ کفر کا کام سلیمان علیہ السلام کا نہیں ہے ۔ 
دوم ۔۔ جادو پھیلا ہاروت اور ماروت کے ذریعے سے جو دو فرشتے تھے ۔ بابل شہر میں انسانی شکل میں رہتے تھے ۔ ان کو علمِ سحر سے آگاہی تھی ۔ جب کوئی ان کے پاس جادو سیکھنے کے لئے آتا تو وہ اس کو منع کرتے ۔ اور کہتے کہ جادو سیکھنے سے ایمان جاتا رہے گا ۔ اگر وہ پھر بھی باز نہ آتا تو اسے سکھا دیتے ۔ الله تعالی ان کے ذریعے سے بندوں کو آزماتا تھا ۔ 
الله تعالی فرماتا کہ ایسے علموں سے آخرت میں کچھ نفع نہیں بلکہ سراسر نقصان ہے ۔ اور دنیا میں بھی تکلیف کا سبب ہے ۔ان لوگوں نے ایک معمولی سی چیز کے بدلے اپنے آپ کو اور اپنی آخرت کو قربان کر دیا ۔ اگر اس روش کے بجائے وہ نیکی کی راہ اختیار کرتے ۔ علم دین اور علم کتاب سیکھتے  الله جل شانہ پر ایمان لاتے اور اس کے عذاب سے ڈرتے تو یقینا الله کریم انہیں بہتر اجر دیتا ۔ 
درس قرآن ۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 
تفسیر عثمانی 

تبصرے

اس بلاگ سے مقبول پوسٹس

تعوُّذ۔ ۔۔۔۔۔ اَعُوذُ بِالله مِنَ الشَّیطٰنِ الَّرجِیمِ

     اَعُوْذُ ۔                بِاللهِ  ۔ ُ     مِنَ ۔ الشَّیْطٰنِ ۔ الرَّجِیْمِ      میں پناہ مانگتا / مانگتی ہوں ۔  الله تعالٰی کی ۔ سے ۔ شیطان ۔ مردود       اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطٰنِ الَّجِیْمِ  میں الله تعالٰی کی پناہ مانگتا / مانگتی ہوں شیطان مردود سے اللہ تعالٰی کی مخلوقات میں سے ایک مخلوق وہ بھی ہے جسےشیطان کہتے ہیں ۔ وہ آگ سے پیدا کیا گیا ہے ۔ جب فرشتوں اور آدم علیہ السلام کا مقابلہ ہوا ۔ اور حضرت آدم علیہ السلام اس امتحان میں کامیاب ہو گئے ۔ تو الله تعالٰی نے فرشتوں کو حکم دیاکہ وہ سب کے سب آدم علیہ السلام کے آگے جھک جائیں ۔ چنانچہ اُن سب نے انہیں سجدہ کیا۔ مگر شیطان نے سجدہ کرنے سے انکار کر دیا ۔ اس لئے کہ اسکے اندر تکبّر کی بیماری تھی۔ جب اس سے جواب طلبی کی گئی تو اس نے کہا مجھے آگ سے پیدا کیا گیا ہے اور آدم کو مٹی سے اس لئے میں اس سے بہتر ہوں ۔ آگ مٹی کے آگے کیسے جھک سکتی ہے ؟ شیطان کو اسی تکبّر کی بنا پر ہمیشہ کے لئے مردود قرار دے دیا گیا اور قیامت ت...

سورۃ بقرہ تعارف ۔۔۔۔۔۔

🌼🌺. سورۃ البقرہ  🌺🌼 اس سورت کا نام سورۃ بقرہ ہے ۔ اور اسی نام سے حدیث مبارکہ میں اور آثار صحابہ میں اس کا ذکر موجود ہے ۔ بقرہ کے معنی گائے کے ہیں ۔ کیونکہ اس سورۃ میں گائے کا ایک واقعہ بھی  بیان کیا گیا ہے اس لئے اس کو سورۃ بقرہ کہتے ہیں ۔ سورۃ بقرہ قرآن مجید کی سب سے بڑی سورۃ ہے ۔ آیات کی تعداد 286 ہے ۔ اور کلمات  6221  ہیں ۔اور حروف  25500 ہیں  یہ سورۃ مبارکہ مدنی ہے ۔ یعنی ہجرتِ مدینہ طیبہ کے بعد نازل ہوئی ۔ مدینہ طیبہ میں نازل ہونی شروع ہوئی ۔ اور مختلف زمانوں میں مختلف آیات نازل ہوئیں ۔ یہاں تک کہ " ربا " یعنی سود کے متعلق جو آیات ہیں ۔ وہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم کی آخری عمر میں فتح مکہ کے بعد نازل ہوئیں ۔ اور اس کی ایک آیت  " وَ اتَّقُوْا یَوْماً تُرجَعُونَ فِیہِ اِلَی اللهِ "آیہ  281  تو قران مجید کی بالکل آخری آیت ہے جو 10 ہجری میں 10  ذی الحجہ کو منٰی کے مقام پر نازل ہوئی ۔ ۔ جبکہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم حجۃ الوداع کے فرائض ادا کرنے میں مشغول تھے ۔ ۔ اور اس کے اسی نوّے دن بعد آپ صلی الله علیہ وسلم کا وصال ہوا ۔ اور وحی ا...

*بنی اسرائیل کی فضیلت*

يَا۔۔۔۔۔۔  بَنِي إِسْرَائِيلَ ۔۔۔۔۔۔        اذْكُرُوا    ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔    نِعْمَتِيَ ۔۔۔۔۔۔۔۔  ۔ الَّتِي    اے  ۔ اولاد اسرائیل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تم یاد کرو ۔۔۔۔۔۔۔ میری نعمتوں کو ۔۔۔۔ وہ جو  أَنْعَمْتُ    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عَلَيْكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   ۔ وَأَنِّي ۔۔۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ فَضَّلْتُكُمْ        میں نے انعام کیں ۔ تم پر ۔ اور بے شک میں نے ۔۔۔۔۔۔۔فضیلت دی تم کو   عَلَى     ۔    الْعَالَمِينَ۔  4️⃣7️⃣ پر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔  تمام جہان  يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ.   4️⃣7️⃣ اے بنی اسرائیل میرے وہ احسان یاد کرو  جو میں نے تم پر کئے اور یہ کہ میں نے تمہیں تمام عالم پر بڑائی دی ۔  فَضَّلْتُکُم۔ ( تمہیں بڑائی دی ) ۔ یہ لفظ فضل سے نکلا ہے ۔ جس کے معنی ہیں بڑائی ۔ تمام عالم پر فضیلت دینے کا مطلب یہ ہے کہ بنی اسرائیل تمام فِرقوں سے افضل رہے اور کوئی ان کا ہم پلہ نہ تھا...