نظرانداز کرکے مرکزی مواد پر جائیں

*شرک کی سزا*

وَإِذْ ۔۔۔قَالَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ مُوسَى ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔لِقَوْمِهِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔يَا قَوْمِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔إِنَّكُمْ ۔
اور جب ۔۔۔ کہا ۔۔۔ موسٰی علیہ السلام  ۔۔۔ اپنی قوم سے ۔۔۔ اے میری قوم ۔۔۔ بے شک تم 
ظَلَمْتُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔أَنفُسَكُم ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بِ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اتِّخَاذِكُمُ ۔۔۔۔۔۔
ظلم کیا تم نے ۔۔۔۔ جانیں تمہاری ۔۔۔۔۔ اس وجہ سے ۔۔۔۔ بنانا تمہارا ۔۔۔ 
 الْعِجْلَ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ فَتُوبُوا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ إِلَى
بچھڑا۔۔۔۔۔۔پس توبہ کرو ۔۔۔۔ طرف 
بَارِئِكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فَاقْتُلُوا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔أَنفُسَكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ذَلِكُمْ
پیدا کرنے والا تمہارا ۔۔۔۔ پس تم قتل کرو ۔۔۔۔ اپنی جانیں ۔۔۔۔ یہ  
خَيْرٌ ۔۔۔۔۔۔۔۔لَّكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔عِندَ ۔۔۔۔بَارِئِكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فَتَابَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔عَلَيْكُمْ ۔۔ 
بہتر ۔۔۔ تمہارے لئے ۔۔۔ پاس ۔۔۔تمہارا خالق ۔۔۔ پس متوجہ ہوا ۔۔۔ تم پر  
إِنَّهُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔هُوَ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔التَّوَّابُ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔الرَّحِيمُ۔  5️⃣4️⃣
بے شک وہ ۔۔۔وہ ۔۔۔۔۔ بڑا توبہ قبول کرنے والا ۔۔۔۔ بہت مہربان ہے ۔
 
وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَكُم بِاتِّخَاذِكُمُ الْعِجْلَ
فَتُوبُوا إِلَى بَارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ عِندَ بَارِئِكُمْ
فَتَابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ۔  5️⃣4️⃣
اور جب موسٰی علیہ السلام نے اپنی قوم سے کہا اے قوم تم نے یہ بچھڑا بنا کر اپنا نقصان کیا  سو اب اپنے پیدا کرنے والے کے آگے توبہ کرو  پس اپنے آپ کو ہلاک کرو  یہی بہتر ہے تمہارے لئے  تمہارے خالق کے نزدیک ۔ پس اس نے تمہاری توبہ قبول کی ۔ 
بے شک وہ ہی معاف کرنے والا بہت مہربان ہے ۔

لٰقَوْمِہ ۔ ( اپنی قوم سے ) ۔ یہاں قوم سے مراد خاص طور پر وہ لوگ ہیں ۔جنہوں نے بچھڑے کو معبود سمجھ کر اُس کو سجدہ کیا ۔ 
ظَلَمْتُمْ ۔ ( تم نے ظلم کیا ۔ نقصان کیا ) ۔ یعنی توحید چھوڑ کر پھر شرک میں مبتلا ہو گئے ۔ اس سے بڑھ کر اپنے اوپر اپنا اور کیا نقصان ہو سکتا ہے ۔ 
فَاقْتُلُوْا اَنْفُسَکُم ۔ ( اپنی جانوں کو مار ڈالو ) ۔ یعنی جن لوگوں نے بچھڑے کو سجدہ نہیں کیا ۔ وہ سجدہ کرنے والوں کو قتل کریں ۔ 
مفسّرین نے بیان کیا ہے کہ بنی اسرائیل کے تین گروہ تھے ۔ ایک وہ جس نے بچھڑے کو سجدہ نہیں کیا اور دوسروں کو بھی سجدہ کرنے سے روکا ۔ یہ نیک بندے تھے ۔ 
دوسرا گروہ وہ جس نے سجدہ کیا ۔ 
تیسری وہ جماعت جس نے سجدہ تو نہ کیا لیکن دوسروں کو روکا بھی نہیں ۔
تیسری جماعت کو حکم ہوا کہ دوسرے گرو کو قتل کریں ۔ تاکہ نہ روکنے کا گناہ اُن سے دُور ہو جائے ۔ اور نیک لوگ اس توبہ میں شریک نہیں ہوئے کیونکہ اُن کو اس کی ضرورت نہ تھی ۔  
خیرٌ لّکُمْ ۔ ( تمہارے لئے بہتر ہے ) ۔ اس سے مراد یہ ہے کہ جب تم ایک دوسرے کو قتل کرو گے تو گناہ کی گندگی سے پاک ہو جاؤ گے ۔ اور مغفرت اور نجات پاؤ گے ۔ 
اس آیت میں الله تعالی بنی اسرائیل کو بتاتا ہے کہ تم نبی کی غیر موجودگی میں حق پر قائم نہ رہ سکے ۔ شرک اور بُت پرستی میں مبتلا ہو گئے۔  اس حرکت سے تم نے اپنا بہت نقصان کیا ۔ اب اس کی سزا یہ ہے کہ تم ایک دوسرے کو قتل کرو ۔ جب بنی اسرائیل نے حکم ماناتو الله جل جلالہ نے ان کی توبہ قبول فرمائی ۔ اور واقعی انسان کی دنیا اور اُخرٰی کی کامیابی اسی میں ہے کہ وہ الله تعالی کے حکموں کو مان لے ۔ خواہ اسے حکمت اور مصلحت معلوم ہو یا نہ ہو ۔ اور اگر بھول چُوک یا انجان پنے میں کوئی غلطی ہو جائے ۔ تو اس کے اعتراف و اقرار اور اصلاح کے لئے ہر دم تیار رہے ۔ 
اس سے یہ سبق بھی ملتا ہے کہ برائی سے صرف بچنا کافی نہیں بلکہ دوسروں کو بھی برائی سے روکنا چاہئیے ۔ اور برائی کو دیکھ کر خاموش رہنے والا   برائی کرنے والوں میں شمار ہوتا ہے ۔ 
مأخذ ۔۔۔۔ 
درس قرآن ۔۔۔ مرتبہ درس قرآن بورڈ 
تفسیر عثمانی ۔۔۔ علامہ شبیر احمد عثمانی 

تبصرے

اس بلاگ سے مقبول پوسٹس

تعوُّذ۔ ۔۔۔۔۔ اَعُوذُ بِالله مِنَ الشَّیطٰنِ الَّرجِیمِ

     اَعُوْذُ ۔                بِاللهِ  ۔ ُ     مِنَ ۔ الشَّیْطٰنِ ۔ الرَّجِیْمِ      میں پناہ مانگتا / مانگتی ہوں ۔  الله تعالٰی کی ۔ سے ۔ شیطان ۔ مردود       اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطٰنِ الَّجِیْمِ  میں الله تعالٰی کی پناہ مانگتا / مانگتی ہوں شیطان مردود سے اللہ تعالٰی کی مخلوقات میں سے ایک مخلوق وہ بھی ہے جسےشیطان کہتے ہیں ۔ وہ آگ سے پیدا کیا گیا ہے ۔ جب فرشتوں اور آدم علیہ السلام کا مقابلہ ہوا ۔ اور حضرت آدم علیہ السلام اس امتحان میں کامیاب ہو گئے ۔ تو الله تعالٰی نے فرشتوں کو حکم دیاکہ وہ سب کے سب آدم علیہ السلام کے آگے جھک جائیں ۔ چنانچہ اُن سب نے انہیں سجدہ کیا۔ مگر شیطان نے سجدہ کرنے سے انکار کر دیا ۔ اس لئے کہ اسکے اندر تکبّر کی بیماری تھی۔ جب اس سے جواب طلبی کی گئی تو اس نے کہا مجھے آگ سے پیدا کیا گیا ہے اور آدم کو مٹی سے اس لئے میں اس سے بہتر ہوں ۔ آگ مٹی کے آگے کیسے جھک سکتی ہے ؟ شیطان کو اسی تکبّر کی بنا پر ہمیشہ کے لئے مردود قرار دے دیا گیا اور قیامت ت...

سورۃ بقرہ تعارف ۔۔۔۔۔۔

🌼🌺. سورۃ البقرہ  🌺🌼 اس سورت کا نام سورۃ بقرہ ہے ۔ اور اسی نام سے حدیث مبارکہ میں اور آثار صحابہ میں اس کا ذکر موجود ہے ۔ بقرہ کے معنی گائے کے ہیں ۔ کیونکہ اس سورۃ میں گائے کا ایک واقعہ بھی  بیان کیا گیا ہے اس لئے اس کو سورۃ بقرہ کہتے ہیں ۔ سورۃ بقرہ قرآن مجید کی سب سے بڑی سورۃ ہے ۔ آیات کی تعداد 286 ہے ۔ اور کلمات  6221  ہیں ۔اور حروف  25500 ہیں  یہ سورۃ مبارکہ مدنی ہے ۔ یعنی ہجرتِ مدینہ طیبہ کے بعد نازل ہوئی ۔ مدینہ طیبہ میں نازل ہونی شروع ہوئی ۔ اور مختلف زمانوں میں مختلف آیات نازل ہوئیں ۔ یہاں تک کہ " ربا " یعنی سود کے متعلق جو آیات ہیں ۔ وہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم کی آخری عمر میں فتح مکہ کے بعد نازل ہوئیں ۔ اور اس کی ایک آیت  " وَ اتَّقُوْا یَوْماً تُرجَعُونَ فِیہِ اِلَی اللهِ "آیہ  281  تو قران مجید کی بالکل آخری آیت ہے جو 10 ہجری میں 10  ذی الحجہ کو منٰی کے مقام پر نازل ہوئی ۔ ۔ جبکہ آنحضرت صلی الله علیہ وسلم حجۃ الوداع کے فرائض ادا کرنے میں مشغول تھے ۔ ۔ اور اس کے اسی نوّے دن بعد آپ صلی الله علیہ وسلم کا وصال ہوا ۔ اور وحی ا...

*بنی اسرائیل کی فضیلت*

يَا۔۔۔۔۔۔  بَنِي إِسْرَائِيلَ ۔۔۔۔۔۔        اذْكُرُوا    ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔    نِعْمَتِيَ ۔۔۔۔۔۔۔۔  ۔ الَّتِي    اے  ۔ اولاد اسرائیل ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تم یاد کرو ۔۔۔۔۔۔۔ میری نعمتوں کو ۔۔۔۔ وہ جو  أَنْعَمْتُ    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ عَلَيْكُمْ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔   ۔ وَأَنِّي ۔۔۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔ فَضَّلْتُكُمْ        میں نے انعام کیں ۔ تم پر ۔ اور بے شک میں نے ۔۔۔۔۔۔۔فضیلت دی تم کو   عَلَى     ۔    الْعَالَمِينَ۔  4️⃣7️⃣ پر ۔۔۔۔۔۔۔۔۔  تمام جہان  يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ.   4️⃣7️⃣ اے بنی اسرائیل میرے وہ احسان یاد کرو  جو میں نے تم پر کئے اور یہ کہ میں نے تمہیں تمام عالم پر بڑائی دی ۔  فَضَّلْتُکُم۔ ( تمہیں بڑائی دی ) ۔ یہ لفظ فضل سے نکلا ہے ۔ جس کے معنی ہیں بڑائی ۔ تمام عالم پر فضیلت دینے کا مطلب یہ ہے کہ بنی اسرائیل تمام فِرقوں سے افضل رہے اور کوئی ان کا ہم پلہ نہ تھا...